maanantai 12. lokakuuta 2015

Uusi viikko poksahtaa

Nyt mentiin seitsemännelle raskausviikolle eli ollaan päivissä 6+0. Tulin perumaan sen eilisen puheen oireiden vähäisyydestä. Tänään on ollut aivan järkyttävän huono olo ihan koko päivän. Edellisessä raskaudessa pahan olon aallot alkoi rv 6+5 säännöllisinä ja päivittäisinä kavereina. Nyt täällä ollaan ympärivuorokautisessa ällötyksessä. Kaiken otan vastaan ja kaiken kestän, jos tästä vauva meille suodaan. Edelleen tosin ne viikkonäytölliset testit mieltä painaa ja huolta aiheuttaa, mutta päivä kerrallaan kohti varhaisultraa, eipä tässä muu auta. Viimeksi ensimmäinen ruoka, joka alkoi tökkimään oli kana, nyt se on tonnikala, yök. Pikkumies ja isämies söivät tänään tonnikalakastiketta lounaaksi, minä en. Onneksi tässä ravintolassa pelaa vaihtoehtoiset ruokailut ja isämies haki minulle kaupasta, mitä minun mieli teki (pakastepizzaa :P).

Parin päivän päästä lähdetään appivanhempien luokse kyläilemään. Samaan reissuun mahtuu konserttimatka ystävän kanssa. Saa nähdä miten tämän oman olonsa pystyy peittämään ilman, että kukaan arvaa, mistä on kysymys. Veikkaan, että tämän ystävän kanssa se on hankalaa, hän on asian laidan arvannut jo kahdesti aiemminkin. Konserttireissuun liittyy lisäksi jännitysmomentti liittyen pikkumieheen, sillä se on ensimmäinen kerta, kun olen hänestä erossa yön. Itkettää jo valmiiksi, vaikka tiedän, että pikkumies jää isämiehen ja isovanhempien hyvään hoitoon ja että tämä tekee sekä hänelle, että minulle hyvää. Jännittäviä päiviä siis edessä. :)

2 kommenttia:

  1. Ihan pakko nyt kommentoida. Itsekin aikanani stressailin viikkonäytöllisten testien suhteen, mulla ihan samoin oli kuin sulla ja nyt on ihana pieni tyttö sylissä. Olen ollut sittemmin pitkään töissä naistentautien pkl:llä, jossa on tullut usein sama esille ja aiheuttaneet vain turhaa stressiä. Älä siis ole huolissaan viikkonäytöllisistä testeistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! :) Olen kahlannut netin läpi asian tiimoilta ja samaa tulee siellä vastaan erityisesti englanninkielisillä sivustoilla. Joku kätilö oli sitä mieltä, että pitäisi kieltää kyseiset testit kokonaan, kun ne aiheuttavat vain turhaa huolta. Näköjään näin ne nimenomaan tekevät. :D Huojentavaa kuulla, että jollain tämä ei ole tarkoittanut mitään. :) Täytyy yrittää unohtaa asia, vaikka se välillä tuntuu olevan helpommin sanottu kuin tehty :)

      Poista